Mad 9½ måned

24. august 2006

Alder:
9 mdr.

Mad  9½  måned

Hej Helen

Det går rigtig fint med min datter på 9½ måned. Hun spiser stortset alt hvad vi tilbyder hende. Selvfølgelig har hun favoritter som glider hurtigere ned, bla. fiskefrikadeller, ost (alt fra brie, emmentaler, skiveost m.m.), banan, gulerødder. Så vi lader hende få et par favoritter og så noget andet - og hun vil meget gerne have nyt!

Jeg vil egentlig gerne, at hun får en del fisk, men kan hun få for meget?

Mit næste spørgsmål handler om den mad der kommer ud igen...Ofte kommer gulerødder og rosiner ud igen med afføringen. Hun har ...

Annonce

... kun to tænder og får det dermed ikke findelt nok, men er det så spild at give hende det? Det er nemlig to af hendes favoritter!

Mit sidste spørgsmål handler om dårlig ånde - er det normalt når hun vågner efter natten eller luren, at hun har dårlig ånde? Synes at det er synd for hende, men det handler sikkert bare om mig :-) Jeg synes jo bare ikke, at sådan en dejlig baby allerede skal have dårlig ånde...

På forhånd tak - super at der er denne mulighed for at stille spørgsmål og svarene er så gode og dækkende for mig

De bedste hilsner
Heidi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder